Underholdning Og Workshops For Institutioner
Skab et minde med trylleri og mentalisme
Er der noget, som afviger fra en triviel og forudsigelig hverdag, er det et trylleshow. Tryllekunstner Nicolaj Mogensen giver skoleelever og klubmedlemmer en underholdende og helt særlig oplevelse, som bl.a. udfordrer visuel opfattelse og logisk tænkning på sjov og inddragende vis. Showet fascinerer på tværs af alder, ligesom rekvisitterne er genkendelige og dermed lettere af forholde sig til, hvilket skaber en både mere spændende og nærværende oplevelse.
Tryllekunst med humor og inddragelse
En optræden med Nicolaj involverer i høj grad publikum, som inddrages aktivt undervejs. Inddragelsen sker med bagvedliggende humor og glimt i øjet, så ingen føler sig udstillet. Ved at interagere med selskabet skærpes koncentrationen, samtidig med at spændingsniveauet stiger.
Humor og komik er helt uundværligt, når Nicolaj optræder som tryllekunstner. I hans optik er et show indholdsløst og uden flow, hvis ikke det kan frembringe smil og grin hos de tilstedeværende. Derfor er showet også spækket med komiske indspark.
Skræddersyet underholdning
Trylleshowet tilpasses målgruppen. Både i henhold til effekterne, men også i forbindelse med humoren og deltagerinddragelsen. Har institutionen specifikke ønsker til vinklingen eller indholdet, hører Nicolaj gerne om det. Børn og unge er forskellige, og derfor er han altid lydhør i kontakten med arrangørerne, da det er dem, der kender publikummet.
Det er ikke et krav, at man som arrangør har gjort sig tanker om showets indhold. Som professionel underholder og med mere end 16 års erfaring har Nicolaj altid en idé om, hvordan den bedste optræden målrettes og sammensættes.
BOOK EN WORKSHOP
Tryllekunst som læringsredskab
En workshop er det rette valg for jer, som gerne vil prøve kræfter med et anderledes og helt ekstraordinært forløb med et stort læringspotentiale. Gennem trylleri som læringsredskab opnår deltagerne konkrete redskaber, som kan øge deres præstations- og præsentationsevner f.eks. i forbindelse med fremlæggelser.
Workshoppens endegyldige mål er at give deltagerne ressourcer til at turde tro mere på sig selv – bakket op med et sjovt og anderledes udgangspunkt.
Med sig selv som eksempel
Nicolaj har gennem sin barn- og ungdom altid været ukomfortabel med at være i centrum og tale højt for andre. Trods det har han i dag formået at gøre det at optræde for store såvel som for små forsamlinger til sin levevej. Derfor er han den rette formidler og underviser på feltet, da han selv har mærket usikkerheden og begrænsningerne på egen krop. Han er overbevist om, at han med sin store bagage har lettere ved at forstå deltagerne, sætte sig i deres sted og møde dem, præcis hvor de er.
Det vil deltagerne lære under workshoppen
At brainstorme og ideudvikle
At forbedre deres evne til at præstere og præsentere et produkt
At arbejde kreativt med et abstrakt og anderledes udgangspunkt
At udvikle en tro på sig selv og et mindre fokus på, hvad andre tænker
At lære at takle det at gå i stå eller fejle under en præsentation (troubleshooting)
OG MEGET MERE!
Sådan ser et typisk forløb ud
- Nicolaj præsenterer workshoppen, dens hensigt og viser et par imponerende trylletricks for at kickstarte forløbet
- Deltagerne inddeles i grupper, og hver gruppe får tildelt et trick samt tilhørende rekvisitter
- Nicolaj demonstrerer hvert trick, forklarer hemmeligheden bag samt dets teknikker (som er enkle at mestre) – trickets hemmelighed afsløres ikke for de andre grupper
- Grupperne arbejder kreativt med at skrive en historie/fortælling med tricket som udgangspunkt
- Præsentationen øves
- Tricket præsenteres for hinanden i gruppen, for de andre grupper, for personalet eller for forældrene alt efter institutionens ønsker
- Evaluering: Hvad har vi lært? Hvad fungerede godt/skidt?